Sunday, March 9, 2008

Kekasih Gelap Ku - Faktor Utama Kekalahan BN di Kelantan

” Dan ingatlah peperangan Hunain iaitu kamu menjadi bongkak kerana banyaknya jumlah kamu.maka jumlah yang banyak tidak memberi faedah kepada kamu sedikit pun dan bumi yang luas terasa sempit olehmu kemudian kamu lari ke belakang dengan bercerai-berai."- firman Allah(At-Taubah).



Kelantan folk living in the Klang Valley queuing up at the Hockey Stadium in Bukit Jalil before election day to board buses back to their polling centres to cast their votes. Election Commission statistics showed turnout in Kelantan state was the highest, with 81%.

Few days before election....

Tahun Merawat Kelantan (Year of Treatment for Kelantan).

"The word 'merawat' stands for treating not only people suffering from diabetes, hypertension and obesity but also to bring about a total change in Kelantan," said Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.

He said it was important for the people of Kelantan to support the BN and enable it to develop the state to be on par with the other states administered by the BN. Najib also said ,"We hope to become the beacon for other Muslim and developing countries.

Najib said the Federal Government's efforts to bring changes to the state would be greatly affected if the voters were to opt to retain the current administration.

"There would be problems if they decide to shut us out as it would cripple our efforts to develop and bring change to Kelantan. Even if these few people reject us, we will take them along if we win. Otherwise, they will miss the boat," he said. as reported by NST

Thus, BN make arrangments for tens of thousands of voters living in the Klang Valley to vote for them in Kelantan. Unfortunately, they didn't vote for BN but instead voted for PAS.

BN lost heavily, not only losing in Kelantan again but losing 4 other states, FTs and losing 2/3 majority in Federal as well.

And it turned now to be "BN Leaders Needs Treament For Shocks", Pemimpin-Pemimpin BN Perlu Dirawat , for hypertension due to shocking results of the election!.

Why BN failed?

BN leaders are still in shock...this humilating failures will haunt them for years to come and PAS,PKR and DAP leaders are still puzzled on how they won, they too didn't expect the election result to be as such!.

Most would answer...The PEOPLE WANT CHANGES....but you can't apply this factor in Kelantan election. For Kelantan, BN wants to make changes with big development programs and so on and the rich BN party send their huge election machineries rolling into Kelantan with tens of thousands of new voters..it's like a war over there!

But the final result...PAS Kelantan mempertahankan kerajaan negeri itu dengan memperolehi 39 daripada 45 kerusi Dewan Undangan Negeri serta 12 daripada 14 kerusi parlimen yang dipertandingkan.


Kekasih Gelapku - Faktor Utama Kekalahan BN di Kelantan dari analisa Mentor Gemilang


Kekasih Gelap Ku -Ungu

Maksud Kekasih Gelap Ku disini ialah:- "Kecintaan kepada Allah dan Nabi SAW". (Dia adalah Tuhan) Yang Mengetahui yang ghaib, maka Dia tidak memperlihatkan kepada seorangpun tentang yang ghaib itu. Kecuali kepada Rasul yang diredhaiNya". (Al-Jin: 26-27)

Ku mencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku

Ku tahu ku takkan selalu ada untukmu
Disaat engkau , merindukan diriku
Ku tahu ku takkan bisa memberikanmu , waktu
Yang panjang dalam hidupku

Yakinlah bahwa engkau , adalah cintaku
Yang ku cari selama ini dalam hidupku
Dan hanya padamu , ku berikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku


Harapan Mentor Gemilang :-

Pemimpin-pemimpin BN dan amnya UMNO mengambil ikhtibar PERANG HUNAIN didalam post-mortem kekalahan teruk BN dipilihanraya ke-12 ini.

Dan kepada pemimpin-pemimpin PKR,PAS dan DAP, "always be humble" -jangan takbur dan bercakap besar, jalankan tugas secara adil dan berkesan serta menjaga kepentingan semua masyarakat dan akhirnya jangan lupa faktor "KEKASIH GELAP KU" yang memberi kemenangan besar itu. "Take care of the people...current and future generation too!" Malaysia Boleh, Pasti Anda Juga BOLEH


Satu Pengajaran Dari Satu Kekalahan - PERANG HUNAIN


Ketika dalam PERANG HUNAIN , sebahagian umat Islam berkata, "Kita tak akan terkalahkan oleh pasukan yang berjumlah sedikit." Dan hasilnya adalah mereka kalah. Allah mencela mereka dalam firmanNya yang bermaksud:

"Dan (ingatlah) peperangan Hunain, iaitu di waktu kamu menjadi bongkak kerana banyaknya jumlahmu, maka jumlah yang banyak itu tidak memberi manfaat kepadamu sedikit pun." (At-Taubah: 25)

Firman Allah dalam ayat 25 dan 26 surah al-Taubah :

Maksudnya :

Sesungguhnya Allah telah menolong kamu (wahai orang mukmin) di medan peperangan yang banyak. Dan ingatlah peperangan Hunain iaitu di waktu kamu merasa bangga kerana ramainya jumlahmu. Maka jumlah yang ramai itu tidak memberi manfaat kepadamu sedikit pun. Dan bumi yang luas itu telah terasa sempit olehmu kemudian kamu lari ke belakang dengan bercerai-berai. Kemudian Allah menurunkan ketenangan kepada rasulNya dan kepada orang-orang yang beriman. Dan Allah menurunkan bala tentera yang kamu tidak melihatnya dan Allah menimpakan bencana kepada orang-orang kafir. Dan demikianlah pembalasan kepada orang-orang kafir.


Satu Pengajaran Dari Satu Kekalahan

Rakyat Malaysia tidak mahu bala ditimpa keatas mereka diatas tindak tanduk pemimpin-pemimpin BN yang takbur dengan majoriti dan juga yang telah mungkir janji. Punca kemenangan besar dipiharanraya tahun 2004 menjadikan pemimpin-peminpin BN sebegitu rupa - Mentor Gemilang.

Rujuk Firman Allah yang bermaksud:

"Dan Allah telah membuat suatu perumpamaan (dengan) sebuah negeri yang dahulunya aman lagi tenteram, rezekinya datang kepadanya melimpah ruah dari segenap tempat, tetapi (penduduk)-nya mengingkari nikmat-nikmat Allah, kerana itu Allah merasakan kepada mereka pakaian kelaparan dan ketakutan, disebabkan apa yang selalu mereka perbuat." (An-Nahl: 112)

dan juga Firman Allah yang bermaksud:

"Yang demikian itu adalah kerana sesungguhnya Allah sekali-kali tidak akan mengubah sesuatu nikmat yang telah dianugerahkanNya kepada suatu kaum, hingga kaum itu mengubah apa yang ada ada diri mereka sendiri." (Al-Anfaal: 53)

Ayat-ayat yang mulia ini memberi pengertian kepada kita bahawa Allah adalah Maha Adil dan Maha Bijaksana. Ia tidak akan menurunkan bala' dan bencana atas suatu kaum kecuali kerana perbuatan maksiat, dan pelanggaran mereka terhadap perintah-perintah Allah. Lebih-lebih lagi kerana jauhnya mereka dari tauhid, serta tersebar luasnya berbagai perbuatan syirik di banyak negara-negara Islam. Hal yang menyebabkan timbulnya banyak fitnah dan ujian. Berbagai-bagai musibah itu tidak akan hilang kecuali dengan kembali mentauhidkan Allah, dan menegakkan syariat-syariatNya baik terhadap peribadi mahupun masyarakat.