Sunday, November 25, 2007

Anugerah Juara Lagu 2007 - Maha Karya Cinta ?

Can we take a break for a while? ..If you're searching for The What's next After Agloco (click here)

BEST SONG AWARD 2007 (Malaysia)

COMPOSERS and lyricists are too often left standing in the wings, but TV3 aims to turn up the spotlight on songwriters to give them due credit. “We’ve stressed repeatedly that the AJL is to honour songwriters and many tend to forget that, though we can’t deny it’s understandable considering it’s the singer who’s fronting the song and who’s visible onstage.




ANUGERAH JUARA LAGU... MUZIK-MUZIK

Adalah sebuah anugerah terbitan TV3 yang mempertandingkan lagu-lagu pencalonan Muzik-muzik yang telah disaringkan untuk membariskan 13 buah lagu terbaik ciptaan penggubah

Program kegemaran ramai Muzik-Muzik kini sudah tiba ke klimaknya. Sepanjang setahun bersiaran, Muzik-Muzik telah mendengarkan ratusan lagu dan memberi peluang kepada lagu-lagu ini menduduki carta yang dipertandingkan agar terus diminati untuk bertarung ke peringkat Muzik-Muzik Separuh Akhir (baru tamat) dan seterusnya ke Anugerah Juara Lagu 2007 (dibulan Januari 2008).

Sebanyak 30 lagu akan berentap untuk pusingan separuh akhir dan hanya yang terbaik kan melangkah ke peringkat Anugerah Juara Lagu 2007.

Pengadilan bagi pemenang kategori dan keseluruhan diadili oleh juri profesional dari industri muzik tempatan berdasarkan CD album mereka. Barisan panel juri untuk Muzik-Muzik Separuh Akhir ini ialah Amran Omar (Penulis Lirik), Iman Wan (Komposer), Khairil Johary Johar (Komposer), Edry KRU (Komposer), Adam Salleh (Pengarang Hiburan, Harian Metro) dan Azhar Borhan (TV3).

Bagi Persembahan dan Persembahan Vokal Terbaik, pengadilan ditentukan pada malam tersebut juga melalui persembahan yang diadili oleh set juri yang lain pula.

5 PILIHAN LAGU TERBAIK DI PERINGKAT AKHIR
(BEST 5 SONGS - Mentor's Choice)

Destinasi Cinta"
Nyanyian: Siti Nurhaliza
Gubahan: Lin Zen
Penulis: PSSN

Janji Ku"
Nyanyian: Sofaz
Gubahan: Taja & Tass
Penulis: Taja & Tass

Kasih Tercipta"
Nyanyian: Faizal Tahir
Gubahan: Ajai
Penulis: Shuhaimi Baba

Harapan"
Nyanyian: Fazli Zainal
Gubahan: Hazami
Penulis: Hazami

Maha Karya Cinta"
Nyanyian: Faizal Tahir
Gubahan: Audi Mok
Penulis: Mohd Shariza Shamsiri

RAMALAN

a) Lagu manakah akan Menjadi Juara Lagu 2007?
Maha Karya Cinta - Faizal Tahir ( Ramalan )

b) Bagi Persembahan dan Persembahan Vokal Terbaik?
Faizal Tahir atau Siti Nurhaliza ( ramalan )

Watch all 5 BEST SONGS (Pilihan 5 Lagu Terbaik 2007) selected video clips here..




Who is Faizal Tahir?
Faizal Tahir...yes, he's considered to be the most popular pop artist/singer in Malaysia..good looking, powerful vocal and a very good singer.

He's in the final of 'tv3's 'muzik-muzik' contest and Faizal Tahir surely get my vote..good songs and a very good on stage performer too...10 stars!



Muzik Muzik adalah rancangan berbentuk hiburan dimana lagu yang dipertandingkan akan dinilai untuk menentukan kedudukannya dalam carta mingguan. Rancangan ini memberikan semangat dimana lagu-lagu kategori Pop Rock, Balada & Etnik Kreatif akan dibawa oleh penyanyi tempatan dengan keunikan gaya masing-masing dengan harapan mendapat peluang bertanding dalam Anugerah Juara Lagu yang berprestij.

You may be in stress and need to take a break...watch this Faizal Tahir video collection -Live Performance...guarantee to give you a booster and a real stress remover!

(Don't take my word-view it- it's worth all 15 minutes of your time)



All 3 videos of Faizal Tahir ...one after another...
No 1. Gemuruh No 2.Kasih Tercipta 3. Maha Karya Cinta